יום שבת, 24 ביולי 2010

צבעים משלימים

*

יש אנשים שאתה פשוט מאושר שהעולם התברך בהם. אם זכית במקרה והם חלק מהמשפחה שלך – על אחת כמה וכמה שזו זכות גדולה… ואם כדרך הטבע, הם מתבגרים ומוצאים אהבה בדמותם, והמשפחה שלך גדלה בעוד אדם שכזה – שגורם לך לשמוח רק מפני שעוד יש בעולם אנשים שכאלה, אשריך…


IMG_2396

נופר ונועם נישאו זו לזה אתמול, בטקס נישואין שהיה מקסים אך צנוע, מרגש, מיוחד ורב משמעות - ממש ממש כמותם.

אנחנו אוהבים אותם מאוד, ומכיוון שאני יודעת עד כמה הם אוהבים ומעריכים את מה שנוצר בעבודת יד ובאהבה, יכולתי להרשות לעצמי לעבות את מתנת החתונה שלהם בתשומת לב אישית ואוהבת…

קודם כל החלטתי שאני מכינה להם קופסא – שבה נוכל אנו לשים את הברכות שלנו, ובה הם יוכלו לשמור את כל שאר הברכות שהם יקבלו…

IMG_2408

את הקופסא צבעתי בגוון כחול – טורקיז רומנטי למדי, ושייפתי מעט. הוורדים המפוזרים עליה – ממפיות, האותיות נחתכו על ידי בשבלונת שקף – (הדרכה מצולמת שכתבתי בעבר לעניין חיתוך שבלונות תוכלו למצוא בפוסט הזה) ונצבעו בצבע אקריל סמיך בגוון שמנת. על הקופסא שילבתי תמונת "חתן-כלה-שושבין" וינטאג' –שהורדתי כבר מזמן מאתר חינמי כלשהו (כבר לא זוכרת מאיפה…) וחיכתה לזמנה.

על הקופסא פיזרתי מעט (מאוד) בלינגים, אותם אני אוהבת אך ורק במינון מאוד מוקפד.

IMG_2394

בתוך המכסה הפנימי של הקופסא הדפסתי ועיטרתי בעדינות טקסט מתוך הכתובה. מכיוון שמדובר בכתובה אישית שנכתבה על ידי בני הזוג עצמם – אני מטשטשת כאן את הטקסט עצמו…

על מנת שהקוספא לא תימסר "ריקה" ועל מנת להוסיף למתנה גם מוטיב ריחני – תפרתי שקית בד תואמת בסגנונה, אותה מילאתי בפתיתי סבון מגורד…

IMG_2420_2

הארנבים – החתמה על בד.

IMG_2416

בנוסף הכנתי לזוג הצעיר תבניות קרמיקה -

IMG_2324

IMG_2318

IMG_2321

וגם קומקום שאני מאוד אוהבת בו את משחקי הגוונים שיצרו שילובי הגלזורות, את זרבוביתו המחוייכת, ואת ידית הבמבוק.

IMG_2334

IMG_2329

בזמן שצילמתי תקריבים של הקומקום נשר מהשיח ונחת היישר ב"אתר הצילומים" פרח צהוב אחד, שאי אפשר היה להתעלם מנוכחותו ומעד כמה שהיא בולטת לעין – ושילבתי אותו בתמונות.

IMG_2341

על הידית של מכסה הקומקום פיזרתי לפני השריפה שברי זכוכית כחולה – הזכוכית נמסה בזמן השריפה והפכה לחלק ממרקם הכלי.

IMG_2343

הפרח הצהוב מוסיף לקומקום הכחלכל מכיוון שצהוב וכחול הם צבעים השייכים לשתי משפחות של צבעים משלימים (או הופכיים) על גלגל הצבעים, ולכן, נוכחותם זו לצד זו – מבליטה אותם מאוד.

צבעים הופכיים

אולי ההופכיות היא הסיבה שאני מאוד אוהבת את השילוב של – כתום, טורקיז… בתקופה שבה עסקתי יותר בציור, נתתי דעתי רבות על שימוש בצבעיים הופכיים, ובעת כתיבת שורות אלה אני נזכרת בציור קטן שעושה שימוש בהבלטה הנוצרת משילובם של זוג צבעים הופכיים קלאסי אחר - ירוק ואדום.

מכיוון שמאז הולדת הבלוג לא העליתי לכאן את הציור הזה, למרות שמטרתו המקורית של הבלוג היה איסוף עבודות מפוזרות – (אני לא מגיעה לזה כמעט – נוצרות כל הזמן עבודות חדשות…) – אני מעלה את הציור הקטן, שתלוי במטבח היפהפה של אחי וגיסתי (צבעי אקריל על קנווס בגודל 20*30).

apples

*

ולגבי פוסט קודם – התבקשתי בתגובות להעלות הדרכה מצולמת לחתול גרב. הייתי שמחה לעשות זאת אלא שהגזרה והרעיון לקוחים מתוך ספר ולכן כמובן שאינני יכולה לצלם הדרכה. את הספר אין ברשותי ולכן אני גם לא יכולה להציע לשלוח צילום ממנו במייל, אבל אפשר למצוא אותו בקישור הזה ויש בו הדרכות לשלל בובות מקסימות מגרביים. אני השתתפתי בסדנא של מיכל פ. (וסליחה, רק כעת אני מגלה שהקישור אליה בפוסט הקודם לא היה נכון…).

שבוע טוב והמון מזל טוב לנופר ולנעם האהובים שלנו!

*

42 תגובות:

  1. יעל, כרגיל הכל מקסים, אבל הכי אהבתי את התחתיות! איזה צבע מהמם יש להן!!! וואהו!

    השבמחק
  2. מהמם!
    תשמעי אם הייתי יודעת היית כ"כ מוזמנת לחתונה שלי!!
    הכל כ"כ יפה.. הקומקום מהמם.!!!!

    השבמחק
  3. הקופסא מקסימה ומרגשת-הם בטח מוקירים את זה מאד
    הקערות האלה....את בכל פעם מחדש גורמת לי לפזול אל האובניים (אבל אין מצב כרגע) אהבתי את הספירלה. בפנים זה גם שילוב גלזורות או אנדרגלייזים?
    והקומקום מדהים!!!
    ציור התפוחים משגע - ממש לא נראה אקרילי-שאפו ענקי!!
    ככה מתחילים שבוע חדש....

    השבמחק
  4. כמה מרגש! אני אישית מאד בעד מתנות אישיות לחתונה, שאומרות הרבה יותר מעוד סתם צ'ק.

    הכל מקסים...
    הלה696

    השבמחק
  5. כהרגלך, פוסטים מלאי כל טוב-
    והפעם שוב- קופסא מעלפת, קערות מיוחדות, הסברים מעניינים וקומקום- מטריף!

    השבמחק
  6. איזה יופי של פוסט.. מרגש וכרגיל נראה שנעשתה פה עבודה עם המון מחשבה ואהבה... מסכימה איתך עם כל מילה בנוגע למה שכתבת בהתחלת הפוסט....

    השבמחק
  7. הכל מקסים
    את כלי הקרמיקה השטוחים אהבתי במיוחד!
    מתנה מקסימה ומלא בתשומת לב!

    השבמחק
  8. מתנה מקסימה
    שהאהבה שלך אליהם ניכרת בה כל כך
    איזה יופי

    השבמחק
  9. קופסת הברכות היא רעיון מקסים ושימושי לזוג הצעיר וכך גם שאר המתנות. אני מאוד אוהבת את הצבעים של תבניות הקרמיקה והקומקום המפורסם מ-ו-ש-ל-ם!
    שיהיה במזל טוב :)

    השבמחק
  10. כל כך הרבה מחשבה ואהבה השקעת במתנה הזו, אין יפה ממנה, שום מתנה קנויה, ושתהיה היקרה ביותר, לא שווה כמו עבודת יד מושקעת. והיופי, אין עליך יעל, העבודות שלך עשויות בטוב טעם, הקומקום מהמם, התבניות נפלאות, וקופסת המתנות רעיון נהדר.כיף לקבל מתנה כזו. כל הכבוד!!
    נילי-סנורקה

    השבמחק
  11. ייייההההה, ממש אישה יוצרת. כל הכבוד לך.

    רעיונות מקסימים, הקופסה, התחתיות והקומקום
    הקומקום מצא חן בעיני, מתי יש מכירה ?

    השבמחק
  12. קיפודה מוכשרת ויקרה,
    איזה חגיגה של יצירתיות ורגישות.
    הכל כל כך יפה ומיוחד
    אבל הכי בעולם- אישי.
    ואולי זה מה שאיבדנו כולנו בשנים האחרונות?
    הקומקום הורס...
    קינשסה

    השבמחק
  13. עבודות מקסימות, כהרגלך...
    יותר ממה שנהניתי לראות את העבודות, נהניתי לקרוא את מה שכתבת :-) :-)

    השבמחק
  14. יעלי-
    במשך כל פתיחת המתנות חיכינו להפתעות שלך.... ואחרי שהתלהבנו אמרנו שעכשיו צריך לחכות לפוסט המדובר.... אין ספק שגרמת לכל הנוכחים בחדר לרצות להתחתן שוב!
    נשיקות וחיבוקים-
    ענבל

    השבמחק
  15. האהבה שלך ניכרת בכל פריט ופריט שהכנת להם! איזה כיף להתחיל את הבוקר ככה עם אהבה שפורצת מכל תמונה ומכל מילה. יום נפלא.

    השבמחק
  16. יעל, זו הזדמנות נפלאה להודות לך על השתוף ועל היתך מקור השראה. הכל כל-כך מעורר את היופי שיש בעולם ושמחה שגם את באת לעולם. מה גם שאני מאד מתחברת וממש נמשכת לטורקיזים למיניהם.
    כל היופי הזה מרגיש לי ללא כל ספק על היופי הפנימי בו ניחנת.
    מאחלת ך שתמשיכי ליצור, לאהוב ולתת עוד הרבה ממה שהאלהים העניק לך וממשיך להעתיר עליך בשפע.

    השבמחק
  17. מרגשת אותי בכל פעם מחדש הנתינה שלך. לקבל כזו מתנה שכל כולה עונג צרוף של אהבה, מחשבה, תשומת לב, איכפתיות... מה עוד צריך?
    מקסים. מקסים. מקסים.

    השבמחק
  18. יעלי אהובה אהובה
    ריגשת אותנו עד דמעות
    קופסת הברכות מקסימה ומדויקת על שקית הריח שבה (מזון לנשמה), הברכות המרגשות שבה וההפתעה הנפלאה והמרגשת שבגב המכסה - הכתובה שלנו.
    כמו שענבלי אמרה, המשפט השני אחרי ה"וואו" של הפתיחה היה "נחכה לפוסט"... ועכשיו, שנייה לפני שאנחנו נוסעים למדבר לרגע של שקט לפני חזרה לשיגרה, נכנסתי למייל וההתרגשות עולה בי שוב.
    תודה שחלקתם איתנו את הרגע הקסום שלנו ותודה על המתנה המדויקת, המרגשת והיפה שהינכם ושנתתם לנו.
    אהבה גדולה וגדלה
    נועם ונופר

    השבמחק
  19. וכמובן הכלים מדהימים והקומקום משגע.
    תודה ענקית ענקית
    ואהבה גדולה אליך

    השבמחק
  20. וואו,איזו מתנת חתונה מושקעת מהלב ויחודית
    והכי כייף לדעת שתהיה מוערכת!

    השבמחק
  21. את שופעת רעיונות יפיפיים. הרעיון של קופסת הברכות מקסים וכמובן גם הביצוע העדין.
    גם אני התאהבתי הכי הכי בתבניות הקרמיקה!!! מושלמות!

    עניין הצבעים ההופכיים מדבר אלי מאוד. השילוב של ירוק/אדום וכו', הוא שילוב מאוד מנצח מבחינתי.
    :-)

    השבמחק
  22. כמו שהקיפודה יודעת! נהניתי גם מהתגובה המרגשת שהשאירה נופר (סליחה על המציצנות...) (:

    השבמחק
  23. עבודות סופר דופר מהממות!!!!!!!!!!!!!
    בייחוד הקרמיקה המהממת שלך!

    השבמחק
  24. כרגיל העבודות שלך מדהימות!
    הרעיון של הקופסא לברכות שהחתן והכלה יקבלו - זה רעיון משגע. המון מזל טוב לזוג שהתחתן :)
    הכלים מקסימים, אהבתי את הקומקום!! הצבע שלו משגע, הידית מקסימה והצילום עם הפרח בהחלט נותן מבליט את היופי שלו.
    בקיצור - התאהבתי :)
    רוני- מילשייק

    השבמחק
  25. איזה יופי של מתנה, מהמממת! קופסה נהדרת, והקרמיקה סוף הדרך.
    ואיזה כיף שיש זוג חברים שיודעים הלעריך דברים כאלה, שנעשו באהבה וזוג ידיים מוכשרות.
    ברכות לזוג!

    השבמחק
  26. המתנה מקסימה וכרגיל אצלך מלאה מחשבה ולא רק השקעה. הפתיח שכתבת לפוסט הזה ממש מרגש וכל כך מדוייק.
    אז לרגל הרחבת המשפחה בעוד אדם אהוב מגיע גם לך - מזל טוב.
    רחלי גזית

    השבמחק
  27. אוי, איזה בני מזל הזוג, מתנה מופלאה, כדרכך

    השבמחק
  28. זאת לא רק מתנה יפיפיה ומושקעת, זה פשוט מרגש עד דמעות. מצחיק שאני קוראת פוסט של בחורה שאני לא מכירה, על מתנה לזוג שאני לא מכירה, אני מתרגשת כאילו הייתי לפחות החותנת.
    היצירות מדהימות, תשומת הלב מרגשת ופשוט תענוג לקרוא את הפוסט הזה.
    מזל טוב למשפחה כולה.

    השבמחק
  29. כמו תמיד, הכל מוקפד ומושקע. הקערות עם הגלזורה המדהימה הזו פשוט הורסות.
    פשוט כיף!

    השבמחק
  30. כ"כ כייף לראות כמה אהבה ומחשבה את משקיעה בכל יצירה.

    מסתבר שכולם זכו :-) החתן והכלה בכם ובמתנות היחודיות,ואתם בבני משפחה נפלאים.

    והטורקיז של התבניות מדהים !

    דליה ב

    השבמחק
  31. את נשמה גדולה ומיוחדת!
    הקופסא מקסימה ומרגשת,
    הכלים מדהימים (הקומקום מהמם!!!!)
    ובכלל, אוהבת איך הכל נעשה אצלך באהבה גדולה!

    השבמחק
  32. לירון בן דוד26 ביולי 2010 בשעה 9:46

    מזל טוב לזוג הצעיר-איזו מתנה מקסימה
    הכלים שלך יפייפים

    השבמחק
  33. היתרון בלהגיב מאוחר זה גם לקרוא את כל התגובות של כולם. שבית את ליבי שוב בכך שהמתנה לבני הזוג כל כך מושקעת ואישית ואם הם מאלה שיודעים להעריך עבודת יד וגם יודעים מהי מידה מדוייקת (אני רואה בתגובה של נופר) אזי אני מבינה מדוע האהבה שורה ביניכם. נשיקות

    השבמחק
  34. את עושה לי חשק לנסות שוב קרמיקה... התבניות מטריפות! אני מאוד אוהבת את הספירלה והכחולים!! הקומקום חבל על הזמן, והקופסה מקסימה ביותר. איזה כיף לקבל מתנה אישית, שנעשית עם כל הלב, לחתונה! חבל שרוב האנשים היום מחכים לצ'ק וגמרנו ...

    מירה

    השבמחק
  35. לימור רזפינג'טו27 ביולי 2010 בשעה 8:47

    יעל, את מפנקת!!
    פשוט מקסים הקופסא הקומקום והתחתיות!
    אין עליך ממש אלופה.

    השבמחק
  36. יעל הדברים מקסימים, איזה כייף לקבל כאלה מתנות.
    את מקור השראה, באמת כך.

    השבמחק
  37. כל הדברים שעשית נהדרים, אבל פתיחת הפוסט הכי מרגשת. יש בך תמיד כל כך הרבה אהבה ורגישות, שזה לא רק מחמם את הלב, אלא גם משמש השראה אמיתית.

    השבמחק
  38. כמה אהה ונתינה יש בך.

    מקסים שבירכת את הזוג הצעיר במעשה ידייך


    מדהימה אותי תמיד ההקפדה שלך לפרטי פרטים.

    אוהבת מאד את הציור שלך

    השבמחק
  39. בהחלט שווה יותר משיק.
    אבל למיטב זכרוני צבע משלים לכחול זה דווקא כתום והצהוב שייך לסגול (כמו בהפועל חולון :-))

    השבמחק
  40. איזו מתנה מהממת!!!!!! הכל יפהפה!!!!
    והקופסא ממש משגעת!!!!!! מזל טוב :):)

    השבמחק
  41. שימוש בקרמיקה במטבח תמיד גורמת לי לתחושה של בית. אני מאד אוהבת את החומר הזה שממש מקבל את האופי של המקום שבו משתמשים בו ושל האנשים שמשתמשים בו. אני גם מאד אוהב את הצבעים שבחרת :)

    השבמחק