יום שבת, 26 בספטמבר 2009

מקסיקו

*
מכל סגנונות העיצוב, אני תמיד מוצאת את עצמי נמשכת לאלו האתניים.
גם כשחיפשתי, בפעם הראשונה והיחידה, בדים ב ETSY (כי כולם וכו'...), ובכלל התכוונתי לקנות משהו אחר, בסופו של דבר אלו הבדים שהזמנתי, כי שוב לא יכלתי לעמוד בצבעוניות, בשמחה, ובאותנטיות של מקסיקו...



ובכלל לא הייתי אף פעם במקסיקו, או בדרום אמריקה בכלל, אבל פעם אחר פעם אני מוצאת את עצמי משפצת רהיטים בסגנון מקסיקני, צובעת קיר במריחות וצבעים אופייניים לדרום אמריקה, וחולמת חלום רומנטי לגבי "דרום אמריקה על אופנוע" עם תרמיל על הגב ובנהזוג בפנסיה...

כאן עיטרתי מזמן מזמן חזית של ספסל/כורסא ישן, את הדוגמא לפס לקחתי מנעלי האצבע שהיו על רגלי באותה עת...




וזה ספסל עץ קטן שיצא מחדר הילדים שבגרו, וזכה לטיפול דרום אמריקאי - נצבע בצבע חמרה-אדום , ומעליו כתום דלעת עם אפקט של קרקל בין שתי השכבות, ומעליהן צוירו התרנגולים והדוגמאות באמצעות שבלונות שחתכתי.





הספסלון ממוקם בנישה שבין חדרי שינה סמוך לקיר שצבעתי במריחות ספוג.

ואם כבר ביקרנו את הקיר - הגיטרה, האחת והיחידה שלי - איתי כבר 30 שנה ועדיין יפהפיה אמיתית, וקלוז אפ על "התמונה האדומה" שעוסקת ביבשת אהובה אחרת, אותה ציירתי לפני כמה שנים ,אקריליק על קונווס, 50*70, ומאוד מאוד קשה לצלם אותה - היא תמיד בוהקת...



***
לכבוד השנה החדשה חילקו אצלי בעבודה יומנים. יומן "כיס" פשוט שהחלטתי להתחיל להשתמש בו ועל הדרך למצוא סוף סוף ייעוד לבדים המקסיקנים.



תפרתי ליומן חליפה ולה כיסים לכרטיסי חבר למיניהם, לפתקים, מרשמים, קבלות וכל מיני ניירות שתמיד נפלו לי מהיומן הקודם...


הוספתי מקום לעט משתי פיסות עור שהודבקו ונתפרו ביד ליומן, ויצרתי לו סגירה עם חוט דמוי עור וכפתור.





הוספתי גם סרט לסימון המיקום ביומן ופעמון בקצהו.
נוצר לי יומן עם המון אופי שמריח כמו "יומן מסעות".



ברגע שראו את הלוק החדש של היומן אצלי בעבודה שמעתי את המשפט "איזה יופי, תכיני לי גם..." בגרסאות שונות, מספר לא מבוטל של פעמים . נעתרתי באהבה לשתיים מהן, ותפרתי עוד שני יומנים לבנות הצוות שלי...





וכמה תמונות משפחתיות (כי התלהבתי...) -






***
אומרים שילדים וכלבים גונבים את ההצגה. ללא ספק מכמות התגובות לפוסט הקודם, לפחות לגבי ילדים אני ממש מסכימה!

המון תודה על כל האיחולים, הברכות והמחמאות שהגיעו בתגובות החמות שלכן (שלא לומר "שלכם" - אפילו הבן שלי הגיב...)!. תודה לכל מי שמגיב כאן, לפעמים זה דורש קצת עקשנות (לחיצה חוזרת על "פרסם תגובה") אבל תמיד עובד בסוף, ומתקבל בהוקרה!
*

10 תגובות:

  1. יומנים משגעים!!!!
    גם אני אתמול שדרגתי לעצמי יומן (מנייר כמובן :-), הרבה פחות מיוחד משלך..) בקרוב בבלוג ;-)

    השבמחק
  2. וואו, איזה יופי של בדים וצבעים. עם התכווננות כזאת, אין ספק שתגשימי את החלום. את האהבה שלי לדרום אמריקה אין צורך להסביר(: הכריכה של היומנים "תפורה" עליהם בול ואת חברה טובה.

    השבמחק
  3. וואו....היומנים משהו משהו. נתת לי רעיון גם אני קיבלתי מהעבודה איזה יומן די מעפן אבל שימושי

    השבמחק
  4. יעל, את מחזירה אותי כמה שנים אחורה כשטיילתי במקסיקו.אכן, קשה לעמוד בפני הצבעוניות המדהימה...
    העבודות שלך מקסימות. הציור האדום משגע!!!!
    איילת

    השבמחק
  5. הזמנת אותי , אז באתי והוקסמתי.
    המשכתי לקרוא גם לפוסט הקודם
    והחיוך לא עזב אותי :-)) !
    אכן שלישיה מקסימה ולפי התמונות רואים
    את החיבור הנפלא שלהם-איזה כיף להם ולכם!
    הספסל המשודרג מקסים והקיר שצבעת במריחות
    "כמעט" דומה לקיר המרוח שלי.
    היומנים המשודרגים נראים ממש אתניים.
    ובקשר להגשמת החלום הרומנטי, ממליצה לא לחכות לפנסיה :-)) !!

    השבמחק
  6. לא הייתי במקסיקו אלא בדרום אמריקה- ואת חייבת לסוע! תהני שם מאד.
    הכל מקסים ביותר!

    696 HILA

    השבמחק
  7. איזה שדרוג .... היומנים ממש מקסימים
    אם ככה נשאר רק לפתוח את היומן ולקבוע .
    והציור האדום מדהים...כישרון כבר אמרתי

    השבמחק
  8. וואו כמה הם יפים!יומן (מסע)אחר...אהבתי את שאר הדברים-את יוצרת מאד מגוונת, ומאד מוכשרת...

    השבמחק
  9. מקסימים! כל כך יפה הכל אצלך...

    השבמחק
  10. איזה כיף של בלוג (הגבתי לך גם ברשומה הקודמת)
    דרום אמריקה, סוג של חלום בשבילי
    בנתיים אני נהנת מספרי עיצוב משובחים עם צילומים נהדרים ממקסיקו.
    כיף לראות קצת מזה בבית שלך

    השבמחק