יום רביעי, 10 בפברואר 2010

עיתונים

*

או. קיי….אז היתה לנו בלוגולדה של ספלים שהסתיימה לפני שעה, ובעיקר נהניתי מכך שהבלוג הזה הופך לדו שיח שלי עמכם (ובעיקר איזה כיף שאני לא מדברת לעצמי…) – קיבלתי 61 תגובות מקסימות (תודה, תודה!!!), מ 61 נשים מקסימות, שחלקן אני מכירה, וחלקן לא, וחלקן לא ידעתי שקוראות פה – שמחתי לגלות ולהכיר, ובקיצור – נהניתי מכל רגע, רק חבל שאין לי 61 זוגות ספלים !!!

ולתוצאות בהרחבה -

זוג ראשון (ורוד טורקיז) - ל…נקודות! זוג שני (טורקיז- טורקיז) ל…פז ק.!

שקופית1שקופית2

אנא שלחנה לי מייל עם הפרטים – ו…הספלים יצאו לכיוונכם!

*

לפני שנה - שנתיים בעודי מחפשת תעסוקה עם ניחוח טרנדי של מיחזור - מצאתי הדרכות לשני סוגים של הכנת סל מנייר עיתון.

הסל הזה על בסיס של רצועות מגולגלות (כמו קשיות…)

IMG_1238

ומעורר עניין רב אצל עוזר הצלם הסקרן שלי -

IMG_1240

והסל הזה על בסיס של רצועות שטוחות – בשתי וערב.

IMG_1245

וגם הוא מעורר עניין רב אצל עוזר הצלם הסקרן שלי – :-)

IMG_1243

שני הסלים נשטפו בצבע אקריל מהול במים (על מנת לשמור על שקיפות) בגוון צהבהב כתמתם – ולאחר מכן צופו בשכבה נדיבה מאוד של לכה קריסטלית, שממש הקשיחה אותם. שניהם שימושיים בבית, ומחזיקים מעמד כבר המון המון זמן במצב מצויין.

לאחר שסיימתי את שני אלו, עברו לי בראש שימושים נוספים שניתן לעשות עם עיתונים ארוגים בשתי וערב – לא חלף זמן רב ושולחן הסלון שלנו צופה במפה מעיתונים… שיוצרת אוירה מאוד מעניינת (ואינטלקטואלית :-) – כל הניירות מעיתון "הארץ" שבמקרה זה יש יתרון עצום לגודל הפיסי של הדפים שלו…)

שולחן4

שימו לב למרקם המעניין -

שולחן1

ובהמשך יצרתי ראנר לאחת הפינות היותר פוטוגניות בביתי שלי – זוהי הפינה -

IMG_1291

וזה הראנר – ששכבת הלכה ממש נתנה לו ציפוי "פלסטיקי" מבריק.

IMG_1290 *

את כל זה סיפרתי מכיוון שלפני מספר שבועות קיבלתי אוצר מאהובה רחוקה – גליונות של עיתונים ב…שפה אסייתית כלשהי! האמת היא שכשקיבלתי אותם, קראתי להם עיתונים בסינית ושמחתי לא ידעה גבול ! (אח"כ ראיתי שהם בכלל בקוריאנית… אבל השמחה נשארה אותה שמחה! ) וכשהוזמנתי למפגש חברות בשבוע שעבר אצל חגית לרגל מעבר דירה ל…500 מטר מביתי שלי! (איזה כיף לי שקיבלתי שכנה כזאת!) החלטתי להשתמש בעיתונים הקוריאניים בכדי ליצור משהו לחגית – שהיא גם וגם וגם – ממש כמו שם הבלוג שלה - מוכשרת, מיוחדת, ומקסימה! תוסיפו לזה שהיא חזרה לא מזמן מירח דבש ביפן, וקוריאנית ויפנית נראות לי SAME SAME, והחלטתי לשלב בין העיתונים ה"יפניים" (לצורך העניין) לבין עיתון ארצישראלי מצוי, ליצירת פלייסמנטים שיתאימו לשולחן הלבן והחדש שחגית צילמה ניצב בסלון ביתה, וגם יזכירו לזוג הצעיר את ירח הדבש…!

לצערי – הפלייסמנטים היו סרבני צילום, בפרט בחושך, ובמזג אויר חורפי, ואפילו עוזר הצלם שלי לא יכל למשימה- ובכל זאת – טעימה:

IMG_1146

ארוחת דגים מקרמיקה…:-)

IMG_1139

שילוב של יפנית (קוריאנית…אבל אל תגלו) ועברית

‏‏ IMG_1140

וכאן - צידו האחורי של הפלייסמנט – שהוא עבה ומוקשח על ידי הלכה, וניתן לניקוי עדין – אבל את כל זה לא רואים בצילומים – תצטרכו להאמין לי.

IMG_1144

*

במסגרת התגובות לפוסט האחרון, היו כמה שהופתעו על עניין הציור וביקשו שאעלה ציורים. האמת היא שאת רוב הציורים העליתי בעבר, אבל כשהבלוג היה ממש צעיר, ולא היו בו כמעט קוראים (בכל זאת פעם דיברתי לעצמי!).

אז אני רק שמה כאן הצצה – לטובת מי שמעניין אותה – אלו שלושה ציורים המהווים חלק מסדרה, שכבר הועלתה בבלוג בפוסט הזה , הקרוי "ריבועים", כתבתי שם על תהליך העבודה, וגם צילמתי אותו – מוזמנות להציץ, די מעניין למי שפספס.

ציורים

ציורים נוספים מפוזרים פה ושם גם בפוסטים אחרים. למשל כאן, וכאן, וכאן

33 תגובות:

  1. הם יפהפיים, תודה! והמפה לשולחן נראית שם משולבת בצורה מושלמת. אני מאוד אוהבת את העבודה עם העיתונים. והציורים שלך ממש מדהימים - אני מאוד אוהבת את הצבעוניות שלהם, וגם את הייחוד של המשבצות. לא ראיתי את הסגנון הזה מעולם לפני כן.

    השבמחק
  2. העבודות עם העיתונים פשוט מדהימות, איזה כיף לחגית, לא פלא שאת אוהבת את הפינה המקסימה הזאת בבית שלך, היא יפהפיה (ובכלל, נראה לי שכל הבית...)
    נשיקות

    השבמחק
  3. קליעת העיתונים ממש יפה ומיוחדת

    השבמחק
  4. עבודות הנייר מקסימות. את חייבת לנו עכשיו הסבר ותהליך עבודה. הציורים מהממים. רק כשנכנסתי לפוסט הישן הבנתי שזה ציור בצביעה. זה פשוט מטורף ומהמם. את מוכשרת ברמה עילאית!!!! כשתחליטי למכור אל תשכחי לעדכן אותנו.

    השבמחק
  5. הכל אבל הכל מקסים.
    בורכת באיברים מזהב...
    קינשסה

    השבמחק
  6. כל פעם את מגלה עוד טפח ומפתיעה ביצירתיות שלך
    הקליעה יפיפה,הראנרים והמפה על השולחן מדהימה. גם הפינה בבית.
    שמחה לראות את הציורים האלה כל פעם מחדש.
    אין עליך יעל!!!רב תחומית!!!
    נילי-סנורקה

    השבמחק
  7. כל פעם מחדש שאני קוראת עוד פוסט שלך אני נדה בראשי, באילו עוד דברים האישה הזאת מוכשרת!
    זה פשוט לא יאמן ואיזה כיף לך :-)
    אהבתי מאוד את המפה, הראנר, והפלייסמנטים, רעיון וביצוע מקסימים!
    שאלה, העיתונים הם טקסטורה של מגזין או של עיתון ערב? זה משנה בכלל כשהתוצאה משוכה בלקה?

    מיכל (סוג של שכנה שלך לכיוון מזרח ;-))

    השבמחק
  8. רותי- עדנמאמי10 בפברואר 2010 בשעה 7:58

    יעל יקרה, התוצרים פשוט מהממים, הסלים משגעים.
    כל פעם את מצליחה להפתיע אותי מחדש.
    הציורים כ"כ מיוחדים, פעם ראשונה שאני רואה טכניקה כזו בציור ידני, ממש כמו בפוטושופ.
    תמשיכי ליצור עוד דברים מעלפים ומיוחדים ופשוט לתת לנו להמשיך להתענג על כך.
    יישר כוח, רותי.

    השבמחק
  9. הפלייסמטים מקסימים ונראים כאילו עשויים מחומר פלסטי כלשהו בגלל הלכה. כמה מתבקש לשלב אריגת שתי וערב באותו פוסט יחד עם ציורי המשבצות. מסרי ליטופים לעוזר הצלם חינני...(:
    ברכות לזוכות הספלים!

    השבמחק
  10. ברכות לזוכות - כיף גדול להן (-:
    את הפלייסמטים לא יכולתי להפסיק ללטף - עצם הרעיון והביצוע - והלכה ממש נותנת להם גימור משגע
    ועכשיו כשאני רואה את כל הסידרה - שאפו
    אל ציורי הריבועים שלך כפר רצתי אחרי ההפניה הקודמת שלך לשם והתאהבתי-מחר כבר אבדוק מקרוב ובטח אתחקר אותך יותר (-:

    השבמחק
  11. הזוכות ,זכו בגדול!!

    והאריגה בנייר ממש מרהיבה,תענוג לעיניים.
    ממש מהנה לראות איזה יופי של דברים הכנת מזה.

    והכי כייף שאת משתפת אותנו.

    יום טוב!!

    דליה ב

    השבמחק
  12. איזה יופי השימוש בעתונים - אכן מתנה מקורית ומקסימה.
    הציורים שלך יפיפיים...

    השבמחק
  13. יעלוש!

    זה מושלם!
    ומקורי... (אכפת לך שאני "אשאל" את הרעיון?).
    עכשיו אני רק צריכה עיתון הארץ... פחחחחח...

    הכל מקסים, כרגיל!

    ננה_בננה

    השבמחק
  14. כיף לזוכות! מזל שיש לי כבר ספל אחד משלי :-)
    הפליסמנטים מקסימים ראיתי אותם מקרוב והתלהבתי!
    יש מצב להדרכה?
    וממש אהבתי את הסלסלה בטכניקה קשיות- מגניבה ביותר!

    הציורים מאוד יפים, במיוחד אהבתי את זה שתלוי לך בפינה הפוטוגנית- הוא פשוט משגע!

    השבמחק
  15. אני אגיב לפי הסדר :

    מזל טוב לזוכות- ברות מזל שכמותן!
    העבודות הממוחזרות- יפייפיות! ראיתי את הפלייסמנטים אצל חגית אחרי שהלכת ומאוד מאוד התרשמתי!
    והציורים- הם השוס של הרשומה הזו לדעתי! את חייבת להעלות לנו מדי פעם ציורים נוספים שלך, אני מאוד אוהבת את הילדות החמודות האלו!

    השבמחק
  16. איזה כיף שהעיתונים מהמכולת הקוראנית (איך עלית על זה שזה לא סינית אלא קוראינית?!) עשו כזה שימוש מופלא לדירה של חגית המוכשרת. ככה גם אני בעצם קצת שותפה למתנה לדירה החדשה?! (מרשה לי להיות איתך שותפה במתנה?) - הסלסלה עם התפוזים משגעת והציורים כל כך מלאי הבעה.....והדגים מקרמיקה נראים יאמי! והכי בא לי זה ליטוף לעוזר צלם. נשיקות (ממי שחשפת כאהובה רחוקה.....)

    השבמחק
  17. איזה עבודות נהדרות. גם אני התלהבתי מהדרכה בנושא, אבל טרם יצא לי לישם. אולי עכישו הזמן, לפני שמינוי הנסיון על הארץ יגמר...
    הפליסמנטס נהדרים, כיף לחברה שלך :-)

    השבמחק
  18. הפלייסמטים יצאו מדליקים והרעיון הורס:]

    השבמחק
  19. איזה עבודת מיחזור משגעת! פשוט יפהפה. איזה כיף לחגית ולמי שזכתה בספלים. ואיזה כיף זה תגובות בבלוג נכון?

    השבמחק
  20. וואו!!
    אףפעם לא זכיתי... עד עכשיו!
    כיףלי ממש
    היצירות עם העיתונים מקסימות כל כך
    תודה
    פז ק.

    השבמחק
  21. ברכות לזוכות!
    העבודות מהעיתונים משגעות!!!! אהבתי במיוחד את הפלייסמנטים ואת הסל הגבוה.
    איילת

    השבמחק
  22. ברכות לזוכות! וסלים שקלעת מיוחדים מאוד במיוחד אהבתי את סלסלת הפירות, המפה, הראנר והפליסמנטים
    והשוס זה הציורים המדהימים!!!
    את מוכשרת ברמות על!  

    השבמחק
  23. רעיון מעולה לקחת את הטכניקה של העיתונים לפלייסמאטס! עשית לי דה ז'ה וו כמה שנים אחורה לימי פורום אמנות שימושית עם הסלסילות :-) אלה היו ימים... :-)) אני חושבת שזה עוד יותר מוצלח כמשטח, מקסים!

    השבמחק
  24. וואו, אני יושבת כבר כמה דקות מול המסך ומנסה להחליט את מה אני אוהבת יותר... אני חושבת שאת המפה והפלייסמאטים כי אהבתי את רעיון האריגה השטוחה.
    הסלסילה מזכירה לי כובע שהכנתי בדיוק באותה הטכניקה לפני כשנה וחצי ומככב אצלי בסלון.

    השבמחק
  25. אין כמוך! כל כך מיוחדת, כל כך צבעונית, כל כך חמה ומקסימה :-)
    אוהבת הכל הכל הכל וכיף לזוכות!

    השבמחק
  26. נפלא !!! מאוד אהבתי ואני אהיה מאושרת אם תוכלי לומר איפה אפשר למצוא הסברים על איך עושים

    השבמחק
  27. ברכות לזוכות!

    אהבתי את קליעת העיתונים. רעיון יפה :-)

    רוצה להעתיק את רעיון ההגרלה, לשימוש עתידי.
    אשמח אם תכווני אותי לבוחר רנדומלי שכזה :-)
    מחכה לך במייל: aearobas@walla.com

    השבמחק
  28. רעיון מקסים מה לעשות עם אוסף המגזינים בבית!
    את חושבת שאחרי זה אם נמאס אפשר לזרוק כי זה ממוחזר? :-)

    השבמחק
  29. וואו! ציורים נ ה ד ר י ם !!!!!
    אני יכולה לשוטיי בין ציורים או בתוך ציור אחד במשך שעות או ימים או שנים......
    תודה על ההצצות...
    הראנרים מקסימים!
    מה שאני עשיתי העלה עובש אחרי חמש שנים...ודי ביאס אותי- פה ושם נשפך על זה טיפת מים וכו...
    ניראה לך שזה בגלל טיפת המים ועוד טיפה או בגלל שלא שמי מספיק לכה ? האאאאא
    ניראה יותר ויותר שיש לך בית שהוא חלום של בית לפחות בתחושה שהוא נותן לי בלב שלי

    השבמחק
  30. בקשה קטנה לי אליך. אני עוסקת גם ביצירה.סל גדול כמו שהכנת,הכנתי מזמן לפי אתר ירוקים ומיחזור.
    אגב, אני צבעתי אותו באקריליק אטום ואח"כ בלכה אקרילית. אבל הוא לא צריך לעמוד בפני נוזלים.
    לאחר מכן, עשיתי נסיון ועשיתי "קופסא", קטנה. ממש לחצתי על הפינות על מנת שיצא מרובע.
    גם יצא נחמד. אבל אני לא אוהבת "להשוויץ". לגבי הראנר....... אני שוברת את הראש כבר חודש,ולא מצליחה להבין איך...?
    הכוונה,איך יוצא באלכסון? אני ממש מנסה לשבור את הראש.עשיתי נסיונות, אבל לדעתי יש פה איזה "קאץ'"
    ולא לעבוד כמו חמור ולחשב את האורך של כל רצועה.
    העבודות שלך פשוט מ ד ה י מ ו ת !!!
    וסגנון הכתיבה גם.
    אני ממש נהניתי לי בשקט.ותסלחי לי שאני אנונימית. אני טיפוס מסוגר ומתבודד.לא יודעת מה עובר עלי....
    אם תוכלי בבקשה לתת הדרכה, אודה לך מאד.
    תעשי מצווה גדולה.
    תודה ענקית מראש וסופ"ש נפלא
    א.

    השבמחק
  31. שלום יעל- אני חברה בפורום שכן[חרוזים]. אהבתי מאוד את הפלייסמטים שלך.אני ו4 חברותי מתכנסות ליצירה בחברותא ורציתי לשאול אם אין לך התנגדות שנכיןאת הפלייסמטים .כמובן לצורך עצמי בלבד.תודה רבה ידידהנ.ב -כל העבודות שלך יפהפיות.אודה לתשובתך למייל המצורף למטה.

    השבמחק
  32. RAVELA
    לא השארת כתובת אימייל, מקווה שאת רואה שאת זה, את יכולה לפנות אלי במייל
    ykipodim@gmail.com

    השבמחק