יום חמישי, 10 בספטמבר 2015

נונה – פרויקט התלהבות


*
התאהבתי בנונה כבר לפני כמה שנים, כשהיא קראה מחשבות ואני השתתפתי במסיבת הבדים שלה.
והיום אני נרגשת ומתלהבת להיות שוב חלק מהחוויה המבשרת את הולדתה של נונה חדשה!
הפוסט הזה הוא חלק מטבעת בלוגים שחוגגת את יציאתו לאור של ספר הילדים 'נונה ומחק האויר'. ספר על ילדה ג'ינג'ית שמחה שיודעת להתלהב.

אורית גידלי, חברה אהובה, היא האשה המחוננת שחלמה, יצרה וכתבה את נונה, והיא עצמה ג'ינג'ית שמחה שיודעת להתלהב ולהדביק בשמחה המתפרצת שלה גם אחרים. את התכונות המופלאות האלה, בתוספת מילת הקסם שללינג, היא מעבירה דרך נונה ומחק האוויר לקוראים הצעירים (אבל לא רק).

פרוייקט ההתלהבות באנר לפרויקט
נונה משתמשת במחק אויר כדי למחוק כל מיני מילים שיצאו לה מהפה ב"טעות", רק בגלל שהיא ממש ממש מתלהבת, ואחר כך מתביישת, עד שהיא מגלה שהעולם הרבה יותר מקסים כשמוותרים על הצורך למחוק את השמחה הספונטנית המתפרצת… שללינג! אל תמחק את עצמך - נסו את זה בבית :)
בתוך ערכת פרוייקט ההתלהבות חיכו לי הספר החדש ו…חוט זוהר ורוד איתו התבקשתי לשתף את ההתלהבות שלי עם המישהו האחד הזה, שהוא עבורי השותף האולטימטיבי להתלהב אתו. 
את הספר לגמתי בהתלהבות של ילדה בת 5 והגעתי מיד למסקנה שהוא נהדר, גם אם ממש כעת חגגת יומולדת 50… :)
*
כשהכרתי אותו, בפרק ב' של חיי, הרגשתי שזכיתי בזוג כנפיים. אולי הן בעצם תמיד היו שם, אבל הרוח שהוא מנשב מתחתן היא זו שאפשרה לי להרגיש שהן קיימות, ומאפשרת לי מדי יום לפרוש אותן ולעוף למרחקים. איתו למדתי להיות בדיוק אני, ולמדתי שהאני שמצאתי בפנים הוא מספיק נפלא בכדי לפזר אותו לעולם במנות גדושות של שמחה מתפרצת בשלל צבעים (וכמה הרבה צבעים חדשים גיליתי מאז!). למדתי לקבל את כל החלקים שבי בלי צורך במחק, ונוכחתי לדעת שהקסמים לא נמצאים בדברים שאני מוחקת, אלא דווקא בנסיונות נטולי הפילטרים שאני מעיזה לעשות… ואם לרגעים אני לא מפרגנת מספיק לאני שבפנים – הוא תמיד נמצא שם כדי לעשות את זה במקומי!

10407479_10153031998754932_3587604415937796236_n

מהרגע הראשון היה לי ברור שהוא יהיה השותף האולטימטיבי שלי לפרוייקט ההתלהבות, בדיוק כמו שהוא השותף שלי לכל הדרכים כולן (כולל אלה שבהן אני עפה לגמרי לבד…).
לשכנע אותו להתגייס להחצין התלהבות פוטוגנית היה קצת יותר מורכב, אבל האיש שלי, הוא לא סתם איש – אלא ינשוף טוב לב, שמוכן לעשות הרבה למעני ולמען הספרות העברית, ולטובת שני אלו הוא לגמרי נכנס לזה והיה שם, להתלהב אתי מעצם המעשה של העצמת המילה הכתובה על ידי אור ורוד זוהר. כזאת היא נונה – יודעת לגייס המונים.

10903989_10153034314809932_498234778562755097_o
*
בכינויו "הינשוף" זכה בנזוגי בזכות היותו איש ספר. הוא האיש שקורא הכי מהר שאני מכירה, והוא גם האיש שזוכר כל מה שהוא קורא. הוא יודע לשלוף את הידע הזה ממגירות הראש שלו בדיוק במקום הנכון, והוא תמיד תמיד יושב על ערימת ספרים (… ובינינו – בכינוי "ינשוף" הוא זכה גם בגלל שהוא קצת דומה לעוף-דורס המשונה הזה).
איתו אפשר באמת להתלהב מספר, ממילה כתובה, מידע, מתרבות, מהעמקה של רעיון… וזו הפואנטה של צילומי האוירה שצולמו בחצרנו באישון ליל – זוג ינשופי ספרים וערימת ספרים זוהרת.


וכך ניהלנו לנו סשן צילומים.

ינשוף עץ וינשוף איש :
2015
ינשוף על – חלל:

וערימת ספרים שמזכירה לי משהו בין מגדל אייפל לבין האריה השואג בתל – חי:
 
*
בפרויקט ההתלהבות משתתפות 17 בלוגריות מובחרות. פעם ביומיים עולים פוסטים חדשים בנושא התלהבות. גלריית כל הפוסטים תתעדכן מדי יום גם פה, וגם פה.
לפוסטים נוספים על התלהבות משותפים לדרך:
מיספטל , קול אנד בלו , ג'ינגי' , הסיפור האמיתי והמזעזע של , בלינג בלינג
רשימת כל הבלוגים המשתתפים בפרוייקט :
אבניירו , אומאמי  , אז מה את עושה כל היום , אמא מאמנת  , ג'ינג'י, דנה ישראלי , ההם  , לולה  , מוזה ויצירה  , מיספטל  , פריזאית  , קול אנד בלו  , קיפודים, קפה ויפה  , קרן פרפרים , רונית כפיר
  Noona Cover_New3
את נונה אפשר למצוא בכל חנויות צומת ספרים וסטימצקי, וגם כאן
חבקו אותה ותתרגשו איתה…. כדאי לכם :)
*



5 תגובות:

  1. מקסימים. הג'ינג'ית, הינשוף וכמובן הקיפודה

    השבמחק
  2. מקסימים. הג'ינג'ית, הינשוף וכמובן הקיפודה

    השבמחק
  3. חחחחחחח.... מזמן לא צחקתי כך... אתם טובים!!!
    כל הכבוד לינשוף המתלהב (או שמא פוחד מקוצי הקיפודה.. ? ;-) )
    אתם אלופים!!

    השבמחק
  4. מקסים! לקרוא כזה תיאור מלהיב על פרק ב' והאיש שאיתך.
    מפיח תקווה לאלו שתקועות אחרי פרק א'...
    תודה. תודה

    השבמחק