יום רביעי, 23 בדצמבר 2015

אז איך הגעתי לפורצלן וזהב?

*

לפני הרבה שבועות השתעשעתי לעצמי בסטודיו. איכשהו שעשועים חסרי תכלית מובילים אותי לא פעם ליצירת דגים.
גם הפעם דגתי לי שלושה דגים.

מה שמיוחד בהם בשונה מפיסול קלאסי, זו העובדה שהגוף הגלילי שלהם נוצר בתחילה על האובניים, ולאחר שהם קצת מתייבשים – אני מקמטת אותם ולוחצת עליהם להיות דגים.

הדגים נכנסו לתנור, ל 1200 מעלות, וכשיצאו - נראו ככה



*
יש לי חברה נפלאה בשם עדנה. חלקכם מכירים אותה בשם "הפתעות" (החלק שלא מכיר מוזמן להכיר ולהתעדכן). יש בינינו אהבה בת שנים רבות, הבנה נהדרת וטעמים הפוכים לגמרי!

כשעדנה ראתה את הדגים שלי, היא אמרה שהם היו יכולים להיות ממש יפים אם הם רק היו בצבעים לבן וזהב… וזה היה הטריגר לקנות חבילת פורצלן, ובקבוקון לסטר זהב (luster) במחיר כמה אונקיות ולהתחיל ללמוד נושא חדש.

הפורצלן הוא חומר עם התנהגות שונה לגמרי מהחימרים המוכרים לי. הוא סיפק לי אתגר לא קטן בכל השעשועים שחוויתי איתו (עליהם ארחיב בפוסט הבא).
אבל קודם כל – דגים לעדנה.


אז דגים קטנים מפורצלן וזהב (וגם קצת אופי ממני) – הצליחו לי למרות שגם הזהב איננו טריוויאלי לשימוש (ודורש שריפה שלישית), אבל, כאמור – כיף לחקור וללמוד אפשרויות חדשות.

ועל הדרך הכנתי גם לעצמי מתנה - קפה עם אלתרמן.

כי אין כמו לפתוח את היום עם קפה טובל במילים שגורמות לך להתרגש…





הפורצלן והזהב הכניסו אותי לעולם חדש של נסיונות ופרויקטים שהכנתי, אותם ארכז בפוסט הבא.
*
בינתיים אספר כי לסדנת "בד וחומר" שתתקיים ב 29.12.2015 ב"סטודיו" בכפר סבא בשעה 10:00, נותרו 2 מקומות בלבד. מחיר הסדנא עודכן ל 200 ש"ח*
(לאחר חשיבה מחודשת ורצון להצמד לצו מצפוני ולהנגיש את הסדנא למספר רב יותר של משתתפות, המחיר הוזל. המחיר המיוחד יחול, כמובן, גם על מי שכבר רשומות לסדנא הקרובה).

מי שרוצה להצטרף לסדנת בוקר – זו ההזדמנות שלה. במהלך ינואר יתקיימו סדנאות ערב.

אתן מוזמנות להצטרף אל הכיף הצבעוני הזה וליצור לעצמכן את התכשיט הייחודי שלכן באוירה מלאת השראה, חומרים, צבעים, חרוזים, אלמנטים, בדים ובעיקר - מלאה בהמון שמחת יצירה.

למי ששאלה (באנונימיות) בפוסט הקודם על סדנא צפונית יותר? ניתן לפנות אלי בפרטי לצורך ארגון סדנא כזו. הסדנא מתאימה גם כסדנא פתוחה וגם כארוע סגור של קבוצת בנות.

גם עדנה השתתפה בסדנא שלי (את הרשמים שהיא כתבה עליה תוכלו לקרוא פה), וזה התכשיט המסוגנן והיפהפה שהיא הכינה (כבר אמרתי שאנחנו בעלות טעם שונה?)


*

להתראות ופעמיים כי טוב!


*

5 תגובות:

  1. הטעם של עדנה התכשיט מאוד לטעמי
    והדגים שלך מהחימר האפור גם הם לטעמי (אך לא הלבנים עם הזהב) אז לכי תתייגי לאיזה טעם שייך הטעם שלי...
    אבל הכל יפה!
    הכי כייף לפסל וליצור מהשאריות. לי יוצאים תמיד ינשופים קטנים ובינוניים מהמשחקים הללו.

    השבמחק
  2. יעל, כל הכבוד על האומץ! ההתנסות בפורצלן וזהב מעניינת משעשעת וטומנת בחובה בלאי לא קטן, אבל לדעתי התוצאות הטובות מאוד שוות. התוצאה מאוד עדינה ומתאימה לעיסוק בתכשיטים שנכנסת אליו לאחרונה. לדעתי, עשית עכשיו צעד חשוב בקריירה. אה, והדגים - פשוט מקסימים!!!

    השבמחק
  3. לאן נעלמה התגובה שלי?!
    הדגים מקסימים! אהבתי אותם מאוד,והכי בצבע לפני השריפה :-D
    ומחכה בלי סבלנות לפוסט הבא שלך....

    השבמחק