יום שלישי, 17 באפריל 2012

שובו של הצבע

*
את הפרידה מפסח והחזרה לשגרה חגגנו במוצ"ש במסגרת קומונת צומת צבעים בחגיגה אותנטית מסורתית... דווקא לא מימונה, כי אם חינה, ואם נדייק אז "קומונחינה". את הסיבה למסיבה סיפקה לנו חברתי היקרה סמדר (המון מזל טוב אהובה!).


כמיטב המסורת (המתהווה… למען האמת זו היתה קומנחינה ראשונה מסוגה EVER!) ציינו את הארוע, בין היתר, בהענקת מתנות קטנות לכלה המיועדת, ועבורי זו היתה הזדמנות משובחת לחזור לשולחן העבודה לצורך הכנת מתנה בעלת נופך אישי מאוד, אבל עם הרבה קריצות – ממש כמו שאני אוהבת!


IMG_2555
החלטתי להשתמש בבבושקות עץ לא מעובדות (כן, כן…אני יודעת שאלו מטריושקות!) שחיכו לגאולה בארון שלי, ולעבד אותן עם צבעים אקריליים שהגעגועים אליהם רק הגבירו את ההנאה שלי מהעבודה על המתנה!
אחד הדברים שחיברו אותי בפעם הראשונה לסמדר היתה שיחה על חיבתנו המשותפת לשירים עבריים ולחשיבותן של המילים, ולכן היה לי ברור שבמתנה הזו יש מקום לשירים שסמדר אוהבת ומשפטים שיש להם משמעות עבורה…


IMG_2556
את הגדולה משלושתן הקדשתי לסמדר ורועי עם מילות המפתח "יש בי אהבה והיא תנצח" מתוך השיר שסמדר פרסמה בבלוג שלה כשכתבה על הטבעת :-). הבבוקשה השניה הוקדשה ליהלי המתוקה, הבת של סמדר, שהיא בהחלט ציפור קטנה עם שתי גומות ומנגינה.


IMG_2552_1 
את התמונות הדפסתי על נייר רגיל במדפסת ביתית, ריססתי אותן עם ספריי פיקסטיב על מנת לקבע את הצבע, ואח"כ הדבקתי אותן עם דבק מפיות על העץ. מרחתי גם דבק מפיות על פני התמונות בכדי שאח"כ הן לא תיפגענה מהלכה (ספריי).


הבבושקה הקטנה הוקדשה לעתיד לבוא (To be continued), ומכיוון שהיא ניתנת לפתיחה, הבטחתי לסמדר למלא אותה בבוא העת… (פולניה הקטנה זה כאן!)


IMG_2553
כרטיסי ברכה זה לא הצד החזק שלי ולכן ניצלתי את התחתית על מנת להפוך את המתנה כולה למזכרת שלמה ומוקדשת מהארוע, שהיה עבורי גם ארוע מכונן – החינה הראשונה שבה השתתפתי בחיי! :-) (ותודה גדולה להגרי על ההזדמנות והארגון, למיקוש על עריכת הטקס המרגש ועל הטבעה נדיבה של חינה על כף היד שלי... יש לי מזכרת איכותית עד היום – כולל הריח!)


IMG_2559
*
עוד מתנה אישית שהוכנה מזמן-מזמן מסרתי סוף סוף במהלך פסח… כבר סיפרתי כאן פעם שמשפחתו של אחי הגדול חובבת חמאה ומאתגרת אותי כל פעם בגאד'גטים חדשים שקשורים לתחום ההתעניינות הזה… זה התחיל מצלחת קטנה ופשוטה לחמאה, המשיך במילוי הדרישה לכלי עם פעמון, על מנת שהחמאה לא תתייבש, והמשיך בדיונים סוערים סביב שולחן שישי בערב שנועדו לפתור את הבעיה הנוספת שגילה האחיין המאתגר שלי: כשהוא מגרד את החמאה עם הסכין – היא משייטת לו בצלחת!

IMG_2249

ים של רעיונות בשיטת "למה שלא…" העלו האחיינים שלי סביב שולחנות הדיונים המרתקים של יום שישי (למה שלא תכניסי מקלות מברזל בחימר לפני שאת שורפת? למה שלא תעשי חורים קטנים ונתקע בהם קצוות של שיפודים? למה שלא תדביקי שפיצים? וכולי וכולי…) עד שבסופו של דבר נשברתי תחת הלחץ והגיתי את כלי החמאה המשודרג -

IMG_2253

נראה לי שאין צורך להסביר – הוספתי לצלחת הקטנטנה נקודות שפיציות מחימר, ותודה לאחייני האהוב והמאתגר, שלא ינום ולא ישן עד שהוא ישיג את מה שהוא רוצה… יותמי – הכל בזכותך ובשבילך!

IMG_2254

מכיוון שהכלי נמסר כמתנה אישית ליותם, הוא נצבע בצבעים "גבריים" ובסגנון צעיר. בשביל הטויסט הוספתי על מכסה הפעמון את הכיתוב המבריק  THE BUTTER THE BETTER שהגתה חברתי לחוג החימר, ליאת (תודה)!

IMG_2250

*
ועוד כמה כלים שסיפקה לי בטן התנור -


IMG_2282
קערות במידות גדולות – לפירות, להגשה או לכל שימוש אחר…


IMG_2288
תודה על פרגוניכן הנפלאים גם כשמידת הצבעוניות בפסוט הקודם היתה נוגה מעט, וכעת, משחזר הצבע לבלוג – מאחלת לכן המשך שמח וצבעוני!


*

35 תגובות:

  1. דייייי אני בפוסט!!!!
    פעם ראשונה שלי, אני אדפיס ואתנה לאמא שלי :-).
    יעל המטריושקות מקסימות, אהבתי שלא הלכת על הרעיון הסטנדרטי.
    הכלי של החמאה יצא מקסים - אבל מה עם החמאה? לא משייטת? אפשר להוציא פטנט?

    השבמחק
  2. המתנה של סמדר פשוט להיט!!! משגעת!! והכלים שלך כרגיל מהממים!!!

    השבמחק
  3. המתנה לסמדר מקסימה, אבל הכלי לחמאה פשוט משגע! המיס אותי ואין לי נקודות אחיזה... ;-)
    ביג לייק!
    יעל

    השבמחק
  4. נראה לי שרעיונות מבריקים זה אצלכם בגנים... לא ניתן לויכוח. כל מה שאת נוגעת בו -זהב.

    השבמחק
  5. הבבושקות משגעות! התמונות והחיבור למילים כל כך קולע ומרגש. החמאניה משאירה אותי במתח, האם הזיזים אכן אוחזים? הצבעים מאוד מוצלחים!

    השבמחק
  6. טוב ללא ספק אחת המתנות היצירתיות שראיתי בחיי. היצירתיות, ההשקעה, ההומור, הרעיון... הפיל אותי.

    הכלים משגעים, כרגיל, וללא ספק אחת המשאלות שלי ברגע זה הפכה להיות "כלי לחמאה מבית קיפודים".

    מסיימת באייקון. (^^^).

    נשיקות :-)

    השבמחק
  7. איך אני אוהבת את הסיפור על אתגר החמאה. על הצורך ומציאת המענה דרך היוצרת המשפחתית. והכלים, הכלים שלך. להתעלף.

    השבמחק
  8. לא תמיד אני חובבת "בטנות", אבל את בטן התנור שלך אני אוהבת במיוחד!!!! כלי החמאה נפלא (וגם המשפט :-)), הקערות הורסות!!! והבבושקות להיט!! כהרגלך, אלופת האלופות!

    השבמחק
  9. אני רואה את הבבושקות שוב ומתלהבת כמו בפעם הראשונה מהמקוריות, מהמחשבה, מהיצירתיות, מהרגישות, מהצבעוניות וגם מהפולניות (-:
    מסקרן אותי אם רעיון השפיצים אכן קיבע את החמאה אבל גם אם לא- הכלי עצמו משגע.
    ותפסיקי להתנצל על חוסר הצבעוניות של הפוסט הקודם- כם לבן זה צבע וגם בז' וחום! כל כך אהבתי את הכלים ה"שקטים" האלה, לראות אותם עשה לי פשוט ונעים על הלב.

    השבמחק
  10. זה מקסים! רעיון נהדר.
    ותמיד כיף לקרוא אותך, לא משנה באיזה צבע הפוסט צבוע.

    השבמחק
  11. אוי, מקסים, גם הבבושקות המיוחדות, וגם כלי החמאה המשודרג עם כל הקריצות וה"למה שלא....", גם צחקתי וגם אהבתי...

    השבמחק
  12. ואוו, הכלי לחמאה מהמם!
    נו, השפיצים עושים את העבודה?

    השבמחק
  13. מעולה! כל הכייף בלהכין לבד הוא להצליח להתאים את המוצר לצרכים שלך ולשדרג אותו כיאות.
    אהבתי!
    הכל מקסים.

    השבמחק
  14. הבבושקות האלה כל כך צבעוניות, משמחות ומרגשות! והכלי לחמאה יפהפה, שימושי ומלא אהבה! ולא כתבת - נו, החמאה באמת לא זזה? האחיין מרוצה ומאושר? (בעצם, הוא בטוח מרוצה ומאושר אם הוא אוכל חמאה! ;-)))

    השבמחק
  15. בקר טוב יעל,
    נפלא לפתוח את הבוקר עם קפה,ומתנות צבעוניות יפהפיות.
    אהבתי את המטריושקות הצבעוניות ובעיקר את המילים והמסרים העומדים מאחורי (כולל פולניה)
    ועל אף שאני לא נתקלתי בבעיה עם כלי החמאה שיתרת עבורי,אהבתי מאד את ה – BUMPERS שהוספת לו.
    נפלא איך את חושבת על כל פרט כדי לשמח מישהו.
    סופ"ש נעים חיבוק – חיה.

    השבמחק
  16. המתנה לסמדר שוס!! LIKE LIKE את הראש המעולה שלך!!
    תודה על הפירגון, שמחה שהייתי הראשונה להכיר לך את הטקס :-)) ועוד יצאת בזול, רק יד אחת...
    הכלי לחמאה מושלם, ובאמת לקבל עצות ורעיונות של משתמשים זה הכי טוב, הם יודעים בדיוק מה שצריך.
    לגבי הכלים, אפשר לבוא, יש על מה לפשוט במחסן??

    השבמחק
  17. מ ק ס י ם !! מהמטריושקות ועד לצלחות הפרחוניות. פשוט מקסים ואביבי לחלוטין!! שיהיו עוד הרבה מטרושקיים קטנים לסמדר..

    השבמחק
  18. איזה כיף! חזרו הצבעים ובגדול!:-)
    מאד אוהבת את שילוב הצבעים של הכלי לחמאה וגם את זה שהוא לא מלבני.

    ולא נעים לי, אבל הצבעים לא ב-א-מ-ת גבריים... 0אני מקווה שהאחיין לא קורא כאן:-)

    לימיצ

    השבמחק
  19. המתנה לסמדר משגעת!! אהבתי מאוד את הראש היצירתי הזה שלך:)

    השבמחק
  20. רעיון מקסים והביצוע - עוד יותר.

    שאלה: איפה קונים ספריי פיקסטיב ?

    השבמחק
  21. מקסים מקסים, את אשפית הצבעים!
    זו רק אני שמקובעת שכלי לחמאה צריך להיות מלבני?

    השבמחק
  22. מאוהבת במטריושקות/בבושקות שלך....כל פעם הן מותאומות כ"כ למקבלת ויצירתיות כ"כ והכלים...בכל פורמט וצבע הם מושלמים (אגב, הכלים שלי/שלך סופסוף נכנסו לתנור אתמול...מחכה בקוצר רוח להשוויץ בפעם הראשונה והאחרונה שאעלה, אוריד...אמרכז ואוריד ויצא משהו 3>

    השבמחק
  23. מקסים :-)
    אהבתי מאוד את כלי החמאה :-)
    בדיוק גילית את נפלאות החמאה במעדניה ואת התיבול שניתן להוסיף לה בבית :-)
    אם תרצי להכין כזה למכירה מתי שהוא אני בתור :-)

    השבמחק
  24. יעל, הרעיונות שלך מוצלחים לא פחות מהביצוע!
    פעם עוד אגיע אליך ואקנה קערה פרחונית-אם תסכימי למכור... וגם פטריות קטנות וגם סלים קטנים.... אני עדיין חולמת עליהם...

    השבמחק
  25. נפלא כרגיל!
    אמנם אי לא "מכירה" את מקבלת הבבושקות, אבל בטוחה שהכנת את המתנה שהכי הולמת אותה!

    הכלי לחמאה מקסים ,והקערות גם!

    דליה ב

    השבמחק
  26. אח.. אם רק הייתי יכולה לחיות לשעה קלה במוח היצירתי שלך... חחח :-)
    הרעיון של הבבושקות לסמדר מעולה והביצוע מקסים ושמח בדיוק כמו סמדר :-)

    הכלי לחמאה מקסים מקסים! ואיזה כיף שיש במשפחה מי שמתאגר אותך! אנחנו גם מרוויחים :-)

    נשיקות, מירה

    השבמחק
  27. לא זה גאוני!!! גם הכלי לחמאה וגם הבבושקות..
    מאחלת לסמדר שמהר תמלאי לה את החסרות.....
    מתה עלה ראש שלך ועל הידים!!
    הילה

    השבמחק
  28. כרגיל, היצירתיות שלך משאירה אותי ללא מילים. אין עלייך.

    השבמחק
  29. איזו אדירה שאת!!!
    המתנה לסמדר גאונית{יש לי 2 מטריושקות כאלו שמחכות לטיפול} והכלי לחמאה מרשים כל כך - כיתוב נפלא!!
    וכלי ההגשה - נו באמת שאני חייבת כמה כאלו!!

    שולי

    השבמחק
  30. איזה רעיון מגניב לתת בבושקה...
    והשידרוג של כלי לחמאה פשוט מעולה.

    השבמחק
  31. קיפודה צבעונית
    שחושבת בכל רגע (אפילו במכונית)
    איך ליצור כל דבר
    עם רעיון ושיהיה אתגר
    שימחת אותי מאוד

    כרגיל...מתה עליך יפעת קייטס

    השבמחק
  32. הבבושקות האלו הן שוס!!! אין עליך ברעיונות מקוריים וביישום מוצלח!
    והקרמיקה, כרגיל, יפייפיה!

    השבמחק
  33. המתנה לסמדר מדהימה, כמה מרגש!
    והכלים פשוט הורסים!

    השבמחק
  34. מדליק! הכל!
    המתנה לסמדר נחמודה נהדרת. רעיון נהדר. אני שמחה לדעת שגם את מאוהבי השירה העברית!
    והכלים שאת יוצרת, תמיד לטעמי!

    השבמחק