יום שישי, 30 באוקטובר 2009

כריות

*

בשבת שעברה חגגנו לאמי היקרה יום הולדת, וזו היתה סיבה למסיבה שכללה פגישה משפחתית שמחה בחצר של אחי עם שלושה דורות שמחים - הורים, אחים (יש לי שניים), ונכדים, עם רוב גברי מובהק, שהבכור שבהם קצין בן 21 והצעיר בן חצי שנה.

כרגיל, חיפשתי רעיון למתנה, ונזכרתי שלא מזמן אמא שלי סיפרה שלאחרונה היא נהנית לנמנם שנת צהריים על הספה בסלון. לא מזמן קניתי בסופרמרקט, בין החלב לפסטרמה, כרית "דקורטיבית" בגודל 60*60, עם דוגמת זברה מזעזעת, שמראש נקנתה למטרת פירוק הדקורטיביות המפוספסת ושימוש מחדש במילוי.
לא היה לי זמן לחפש בדים מתאימים בחנויות ולכן פשפשתי בשק השאריות, המציאות, הפיסות והתרומות ומצאתי לא מעט בדים שהגיעו אלי מאמי בכבודה ובעצמה, חלקם פורקו מבגדים שלה, חלקם שאריות בד של בגדים שתפרה וזו היתה הזדמנות מצויינת להחזיר לה חלקים מהם (וככה לפחות אני בטוחה שהבדים מוצאים חן בעיניה!). הוספתי אליהם גם פיסות בד מבגדים שלי, פיסות תחרה, שכבות של צעיף שקוף, ומכל אלו תפרתי כרית טלאים רבועיים על טהרת שילוב פיסות בגדים של אמי ושלי, כך שבסופו של דבר יש למחזור גם ערך מוסף סמלי!



הכרית נתפרה מ 36 ריבועים במרקמים שונים של בד - החל מקטיפה, תחרה, דרך פליז, קורדרוי, כותנה ופיסות עם אופי קשיח וג'ינסי. חיבור החלקים לא היה קל, בגלל האלסטיות המאוד שונה בין הבדים, וניתן אף לראות שבמקומות מסוימים החיבורים רחוקים מלהיות מדוייקים, יחד עם זאת אני אוהבת את הרב גוניות, ואת האתגר שביצירת הרמוניה בין חיבורים אסתטיים בלתי אפשריים לכאורה...





גב הכרית -


הכרית הוגדרה ככרית לנמנום הצהריים, וכדי שחלילה לא תתפספס המטרה, רקמתי על אחד מריבועיה את המילה שאני יכולה רק לחלום עליה - SCHLAFSTUNDE...באהבה!




וכרית קצת אחרת -
הערב הוזמנתי לערב יצירה אצל דפי ממסטיקים, שהזמינה כמה בנות ששמחתי להכיר לערב יצירתי אצלה בסטודיו/חנות שלה - חלל כייפי ומשמח, עם המון מרחב ליצירה, המון חומרים מעוררי השראה, המון עבודות נייר מקסימות של דפי מפוזרות בכל מקום, וגיליוטינה אחת מיוחדת ועתיקה שחותכת שולי תמונות כמו אצל הצלמים של פעם - התאהבתי בה מחיתוך ראשון!
לדפי, שבד"כ עוסקת בנייר, הבאתי כרית סיכות מלבד, בעלת צורה קיפודית משמחת במיוחד!
הגזרה מבוססת על הקישור מכאן בתוספת שינויים שעשיתי לאחר שקיפוד הפיילוט שמונח אצלי על שולחן העבודה נראה כאילו הוא בלע חבית של בן אנד ג'ריז ומתקשה להתאושש...

כאן הכרית הקיפודית של דפי ערומה ברגע היוולדה :


ובתמונות הבאות הקיפודון משמש כדוגמן הבית של מרפאת אקופונקטורה :




וכעת - אני הולכת לפגוש סוף סוף את הכרית שלי! לילה טוב...

נ.ב. לקוראת רינת - לבקשתך, את מוזמנת להיות אחרונה חביבה לעניין משלוח האותיות. תשלחי לי כתובת!
*


11 תגובות:

  1. יעל
    העבודות שלך כל כך מקסימות גם ביופיין וגם באופיין
    אני כל כך נהנית להיות מנוייה שלך
    מיכל פלד

    השבמחק
  2. יעל
    הכרית מלאה נוסטלגיה ונוי, ממש מרגש ויפהפה.
    והקיפוד...כמה סמלי! חמוד להפליא~!
    http://www.oowl.etsy.com

    השבמחק
  3. הכל מקסים. אני חושבת שהמתנה של אמך מאד מאד מיוחדת, את תמיד כזאת אישית ומשקינעית, זה נפלא, המון השראה אני מקבלת ממך - תודה! והקיפוד - יהיה גם לי אחד כזה!

    השבמחק
  4. הקיפודון שלי מככב בבלוגים, כפרה עליו(:
    תודה רבה מותק, היה לי כיף גדול אתמול!
    נשיקות.

    השבמחק
  5. איזו מזכרת נפלאה זו שעושה שימוש בבגדים שלה! נפלא!

    השבמחק
  6. נפלא ,נפלא ושוב נפלא!

    השבמחק
  7. עבודות מקסימות
    כל הכבוד

    השבמחק
  8. מקסים מקסים מקסים ! אני בטוחה שאמא שלך מאד העריכה...עכשיו תורי לקנא. והקיפודון פשוט מתוקון-ישר מתוך ספר של ביאטריס פוטר.

    השבמחק
  9. הי יעל,
    קפצתי לבקר... התלהבתי... חפרתי אחורה... ומיד נרשמתי.
    היה כיף להכיר אותך אתמול, הקיפודון שלך מהמם במציאות ופוטוגני מאד בתמונות והכרית לאמא שלך - רעיון מלא מחשבה וביצוע מלא השקעה. אשריה.

    השבמחק
  10. הכרית היפיפיה, עליה אני חולמת את החלומות הכי "קיפודיות" שיש, יקרה לי מאד. כל ריבוע מזכיר בגד מתקופה שונה, ממש פסיפס אופנה הסטורי.
    יופי של רעיון, יופי של ביצוע והשקעה ויופי של מתנה!
    ושוב יעלי שלנו, אין כמוך!!! תודה ושוב תודה!!!

    השבמחק
  11. הכרית טלאים הזו נהדרת!! אני כבר כ"כ מחכה שהמכונת תפירה שלי תגיע ארצה כי זה בהחלט מסוג הפרוייקטים שממש בא לי עליהם.
    הקיפוד...מושלם!!!
    אבל הכי הכי המתנה שלי - מחכה לתמונות :)
    תודה רבה!!!

    השבמחק